Rengasammattilaiset

Tällä palstalla Vianorin asiantuntijat kertovat renkaisiin ja renkaiden käyttöön liittyvistä uutuuksista ja innovaatioista sekä jakavat kokemuksen synnyttämiä parhaita käytäntöjään alalta. Annamme äänen myös asiakkaillemme, jotka kertovat omia kokemuksiaan renkaiden käytöstä ja rengaspalveluista.

”Eniten arvostamme eVianorissa helppoutta”

Norjalaisen Rena Bilberging -hinauspalvelun on pystyttävä reagoimaan nopeasti, kun sen apua tarvitaan. Verkkoportaali eVianorin kautta yritys voi sekä tilata renkaita varastoon että hoitaa kiireellisiä tilauksia.

Keväinen tuuli puhaltaa leppeästi ja aurinko porottaa niskaan, kun satoja autoja suhahtaa ohi pitkin valtatietä 3. Rena Bilbergingin viisi hinausautoa ovat valmiina auttamaan, jos tiellä sattuu jotain. Mikään tehtävä ei ole niille liian pieni tai liian suuri. Toimitusjohtaja Stein Håvard Andraan mukaan yleisimmät syyt, joiden vuoksi hinausta tarvitaan, ovat rengasrikko, väärän polttoaineen tankkaus sekä akku- ja moottoriongelmat.

- Teemme kaikenlaisia huolto- ja korjaustöitä niin renkaille kuin autoille. Korjaamme henkilöauton, traktorin ja kottikärryn renkaita ja maatalousrenkaita, Andraa jatkaa.

Hyvä rengasvarasto on välttämätön, jotta Rena Bilberging pystyy toimimaan nopeasti pikaista apua vaativissa tilanteissa. Varastossa on oltava kaikkien hintaluokkien talvi- ja kesärenkaita erilaisiin käyttötarpeisiin.

Rena Bilberging on ollut Vianorin asiakas yli 20 vuotta, ja se alkoi ensimmäisten joukossa käyttää yritysasiakkaille suunnattua eVianor-verkkoportaalia.

- Suunnittelemme ja tilaamme renkaita varastoon eVianorin kautta. Näemme siellä renkaiden hinnat ja tuotevalikoiman sekä voimme tehdä tilauksen. Täytämme eVianorin avulla rengasvarastomme kaksi kertaa vuodessa: ennen kesäkautta ja ennen talvikautta. Tutkimme muun muassa, mitä renkaita on rengashotellissa, ja teemme tilauksen sen pohjalta.

Asiakaspalvelija Rune Nordbyn mukaan varastoa on myös täydennettävä jonkin verran koko ajan. Silloin tällöin tulee kiireellisiä tilanteita, joissa asiakkaan tarvitsemia renkaita ei olekaan varastossa. Asiakkaalle tilataan silloin renkaat eVianorin kautta, ja ne toimitetaan lähimpään Vianorin palvelupisteeseen tai joku Rena Bilbergingistä käy noutamassa ne. Noudettaessa on myös mahdollista arvioida toimitusaika.

Rena Bilbergingin hankinnoista ja myynnistä vastaava Nordby kertoo, että eVianor on auttanut yritystä tehostamaan prosessejaan.

- Arvostamme eniten eVianorin helppoutta. Mahdollisuus tilata kaikki verkosta on säästänyt paljon aikaa ja resursseja. Voimme tutkia koko tuotevalikoimaa ja päättää rauhassa, mitä haluamme. Jos taas asiakkaamme tarvitsee jotain erityistä, voimme tehdä tilauksen pikaisesti.

Rena Bilberging tekee tiivistä yhteistyötä – usein päivittäin – Elverumissa sijaitsevan Vianorin palvelupisteen kanssa, joka on sitä lähimpänä. Renkaiden saatavuutta kaikissa Vianorin palvelupisteissä voi tarkastella eVianorin varastosaldotoiminnon avulla.

- Jos tarvitsemiamme renkaita ei löydy Elverumista, tarkistamme lähiseudun palvelupisteiden tilanteen ja tilaamme sieltä, missä niitä on varastossa. Ongelma ratkeaa näin helposti, eikä meidän tarvitse soitella eri paikkoihin, jotta saisimme apua, Nordby kertoo.

- Yksityis- ja yritysasiakkailla on nykyään monia vaihtoehtoja. Jos renkaiden toimitus kestää liian kauan, asiakas kääntyy jonkun muun puoleen. Siksi on ratkaisevan tärkeää, että Rena Bilberging pystyy tarjoamaan asiakkaalle nopean ja kätevän ratkaisun, hän toteaa lopuksi.

Tilaa uutiskirje