Pinnoitus- ja  korjauspalvelut

Renkaiden pinnoituspalvelu

Osa laajaa palveluvalikoimaamme on myös raskaiden renkaiden pinnoituspalvelu. Meillä on mahdollisuus pinnoittaa vannehalkaisijaltaan jopa 51 tuuman renkaita. Pinnoitettu rengas on hyvä, ympäristöystävällinen ja taloudellinen vaihtoehto uudelle renkaalle. 

Yhdessä Nokian Raskaiden Renkaiden kanssa tehtävä tuotekehitys takaa erityisesti pohjoisen vaativiin olosuhteisiin kehitetyt pintamateriaalit. Nokian Noktop-pintamateriaalien lisäksi valikoimassamme on runsaasti myös muita pintamalleja eri käyttökohteisiin.

Maansiirtorenkaiden pinnoitus vähentää huomattavasti rengasromun määrää. Yhteistyökumppanimme Kal Tiren renkaiden pinnoitusmenetelmä vapauttaa ympäristöön merkittävästi vähemmän hiilipäästöjä kuin uuden renkaan valmistus. Pinnoitus on myös kokonaistaloudellinen ratkaisu. Useat vertailumme ovat osoittaneet, että pinnoitetun renkaan tuntikustannus jää edullisemmaksi kuin uuden renkaan.

Kal Tiren pinnoituksessa käytettävät kumiseokset ovat korkealaatuisia. Rungoiksi kelpaavat vain ja ainoastaan tunnettujen premium-valmistajien tarkastetut rungot. Tämä yhdistettynä yli 40 vuoden kokemukseen raskaiden maansiirtorenkaiden pinnoituksesta takaa Kal Tiren renkaiden korkean laatutason.

Pinnoitus on tärkeä osa asiakaskohtaista kustannustehokasta rengashuollon kokonaispalvelua. Vianorin raskaan kaluston rengasammattilaiset suunnittelevat yhdessä kanssasi juuri Sinun tarpeisiisi sopivan kokonaistaloudellisen rengashuoltopaketin.

 

NOKTOP

Nokian Noktop-valikoimassa on taloudellisia ja laadukkaita pinnoitustuotteita innovatiivisilla, myös varta vasten ympärivuotiseen käyttöön kehitetyillä kumiseoksilla. Kysy NOKTOP-valikoimasta tarkemmin lähimmästä palvelupisteestämme!

  

Smooth & Groove -teknologia mahdollistaa laajan pintamallivalikoiman

Kal Tire käyttää perinteisen muottipinnoituksen rinnalla edistyksellistä Smooth & Groove -teknologiaa, joka mahdollistaa rajoittamattoman pintamallivalikoiman. Tekniikka mahdollistaa renkaan pintakuvioinnin asiakkaan toivomusten mukaisesti. Referenssinä käytetään usein suurien valmistajien tuttuja ja turvallisia pintamalleja, sekä kuviosyvyyksiä. Saatavana on myös täysin asiakastarpeen mukaan räätälöityjä pintamalleja.

Ennen pinnoitusprosessin alkua rungot käyvät läpi sekä visuaalisen tarkastuksen että ultraääniskannauksen. Vaurioituneet rungot korjataan tai mahdollisesti romutetaan. Näin varmistetaan ainoastaan virheettömien runkojen päätyminen prosessissa eteenpäin.

Alkutarkastuksen ja mahdollisen korjauksen jälkeen rungoista poistetaan raspaamalla jäljellä oleva kulutuspinta. Tämän jälkeen rungon päälle ajetaan tarvittava määrä oikean laatuista pintakumiseosta. Näin rengas on valmis vulkanoitavaksi, jonka jälkeen sileäpintaiseen renkaaseen leikataan haluttu kuviointi ja syvyys.

 

Renkaiden paistokorjaukset

Renkaan korjaus kannattaa aina teettää alan ammattilaisilla. Korjaus on syytä suorittaa mahdollisimman pian vaurioitumisen jälkeen, etteivät vesi ja mahdolliset muut epäpuhtaudet ehdi aiheuttaa lisävaurioita.

Rikkinäisellä renkaalla ajaminen voi aiheuttaa renkaan kulumisen korjauskelvottomaksi tai pahimmillaan johtaa ajoneuvon vaurioitumiseen. Uudet laitehankintamme mahdollistavat entistä suurempien ja vaikeampien vaurioiden korjaamisen.