Lisää kestävyyttä: Nokian Renkaat laajentaa Aramid-teknologian käyttöä myös paketti- ja matkailuautojen renkaisiin

11.01.2018

Nokian Renkaiden Aramid Sidewall -teknologia kehitettiin tuomaan lisäkestävyyttä haastaviin olosuhteisiin. Innovaation tuomasta lisäturvasta pääsevät hyötymään nyt myös ammattiautoilijat sekä matkailijat, kun kestävää aramid-kuitua sisältävä Aramid Sidewall -sivupintarakenne laajennetaan koskemaan myös Nokian Renkaiden paketti- ja matkailuautojen renkaita.

Lisää kestävyyttä: Nokian Renkaat laajentaa Aramid-teknologian käyttöä myös paketti- ja matkailuautojen renkaisiin

Aramid Sidewall -teknologia siivittää huolettomaan työpäivään

Paketti- ja matkailuautojen alla rullaavat renkaat ovat kovalla käytöllä. Ajoneuvot ovat painavia, ja niitä ajetaan usein täyteen lastattuina huonokuntoisilla tienpinnoilla: pitkin kuoppaisia hiekkateitä ja yli asvaltin reunakivien. Renkaiden on kannettava kuorma sekä annettava turvallinen ja vakaa ajettavuus kaikissa olosuhteissa.  

- Haluamme nyt tarjota samaa kestävyyttä ammattiautoilijoille sekä lomailijoille, mitä SUV- ja LT-renkaidemme käyttäjät jo saavat. Aramid-kuitu paitsi suojaa rengasvauriosta koituvilta yllättäviltä lisäkustannuksilta, myös varmistaa lastin perille pääsyn ilman ikäviä yllätyksiä, Nokian Renkaiden tuotehallintajohtaja Petri Niemi.

Aramid-kuitu vähentää kuluja ja päänvaivaa

Jalkakäytävän reuna tai yllättävä kuoppa maantiellä voi vahingoittaa rengasta pahoin. Vaurio renkaan sivupinnassa vaatii yleensä renkaan vaihtamisen ja uuden hankkimisen.  

Innovatiivisen Aramid Sidewall -teknologian vahva ydin on aramid-kuitu, jota sivupinnan kumisekoitus sisältää. Samaa materiaalia hyödynnetään myös lentokoneteollisuudessa ja sotilaskäytössä. Aramid-kuitu vahvistaa sivupinnan kestämään entistä paremmin ulkopuolisia iskuja ja viiltoja ja voi jopa estää rengasvahingon kokonaan.

Aramid Sidewall -teknologia on ollut käytössä Nokian Renkaiden SUV-renkaissa jo usean vuoden ajan. Teknologia löytyy nyt myös kaikista Nokian Renkaiden markkinoilla olevista paketti- ja matkailuautoihin kehitetyistä tuotteista.

Aramid Sidewall -teknologia käytössä 1.1.2018:

Nokian Hakkapeliitta C3
Nokian Hakkapeliitta CR3
Nokian Hakka C2

Muut Aramid Sidewall -teknologiaa hyödyntävät tuotteet:

Nokian Hakkapeliitta R3 SUV (uutuus)
Nokian Hakkapeliitta 9 SUV
Nokian Hakkapeliitta 8 SUV
Nokian Hakkapeliitta R2 SUV
Nokian Hakka Black 2 SUV
Nokian Hakka Blue 2 SUV
Nokian Hakkapeliitta LT2
Nokian Rockproof
Nokian Rotiiva HT
Nokian Rotiiva AT
Nokian Rotiiva AT Plus

Ennenkokematonta kestävyyttäkatso video

 


Uutiset

Toukokuu, 2022

Ennakkotilaukset ja uudelleenpinnoitus auttavat kuorma- ja linja-auton renkaiden ostajia syksyyn valmistautumisessa

Maailmanlaajuisten rahti- ja materiaaliongelmien vuoksi renkaista saattaa tulla markkinoilla pulaa tulevana syksynä. Toimitusaikojen pidentyessä ja hintojen noustessa on hyvä valmistautua syksyyn ajoissa. Ennakkotilaus on paras tapa varmistaa kohtuullinen hintataso ja renkaiden saatavuus. Koska hinnankorotukset ovat pinnoittamispuolella olleet maltillisempia ja saatavuus on hyvällä tasolla, on uudelleenpinnoitus kustannustehokas ja ympäristöystävällinen vaihtoehto kuorma- ja linja-auton renkaiden ostajille.


Huhtikuu, 2022

Maatalouden rengasvalinnat vaikuttavat niin ympäristöön kuin viljelyn kannattavuuteen

Maan rakenteen tiivistyminen vaikuttaa suoraan sadon määrään ja siten viljelyn tuottavuuteen. Tiivistymistä voidaan kuitenkin estää erilaisin keinoin, ja renkaat ovat tärkeä osa tätä työtä. Maatalousrenkaiden valinnalla voi siis vaikuttaa niin maaperän kuntoon kuin liiketoiminnan kannattavuuteen. Helppoutta ja ennakoitavuutta maatalouteen tuovat tänä päivänä myös digitaaliset älyrenkaat.


Maaliskuu, 2022

Routavauriot voivat vahingoittaa autoa pahasti - ohjauskulmien tarkistaminen saattaa olla aiheellista

Autoilijat kokevat nyt päivittäin, että kadut ja tiet ovat harvinaisen huonossa kunnossa. Isoja ja syviä kuoppia on runsaasti. Hyvällä tuurilla kuoppaan ajosta selviää pelkällä säikähdyksellä, mutta melko usein renkaiden ohjauskulmat saattavat vääristyä. Myös pahempia vahinkoja sattuu, jos syvään kuoppaan ajaa liian kovalla vauhdilla. Seurauksena voi olla jopa rengasrikko, ja myös jousitus tai iskunvaimentimet saattavat vahingoittua.





Lokakuu, 2021